Fűtés klímával, hogyan lehet olcsón klímával fűteni!

Olcsó fűtés klímával

H tarifát igényeltem

2018. március 01. - olcsónfűtök

H tarifát igényeltem

Olvastam erről a H tarifáról egyszer, miközben a légkondikat kerestem. Mivel nem mélyedtem bele a cikkbe, így az elnevezésén és, hogy egy kedvezőbb áru tarifa... mást nem tudtam róla.

Oké, kedvezőbb, de mennyivel és milyen feltételek teljesülése után kedvezőbb? Ami "anyagot" találtam róla, az többnyire 4-5 évvel ez előtt volt aktuális (ezért is írom ezt a blogot, hogy napra kész lehess a témában), ami már rég nem viszonyítási alap.

Amit tudni kell a "H" tarifáról

Tehát ez a H tarifa egy kb. 37-38%-al (23,021 Ft/kWh) kedvezőbben kiszámlázott fogyasztást jelent az A1 tarifával (37,525 Ft./kWh) szemben. Mivel a klímák fűtéskor fogyasztanak igazán, ezért az áramszolgáltatók a hőszivattyús elven működő klímák esetében alkalmaznak egy kedvezményes tarifa sávot. A törvényben elfogadott fűtési idényhez igazították (október 15. - április 15,) vagyis ezen időszak közt elfogyasztott kW mennyiséget, a fent említett kedvezményes áron számlázzák ki.

A klímák, a nyári, lakásban érzékelhető melegét hivatottak egy kellemesebb hőfokra hűteni. Ebben az esetben sokkal, akár 7-8x kevesebb energia elhasználásával teszik ezt. Így a fent leírt időszakon kívül, teljes áron, úgynevezett A1 díjszabásért ( 37,525 Ft/kWh ) hűti kellemes hőmérsékletűre a lakás levegőjét.

A hűtésről, fogyasztásról bővebben, majd nyáron olvashatsz itt a blogon, mivel akkor lesznek majd tapasztalataim róla.

Szóval a H tarifa igényemet a már korábbról megismert szakember megkeresésével kezdtem. Ja még az is ide tartozik, hogy még áprilisban (mert egy szintén szakemberrel beszélve) megigényeltem a 16A-es megszakítóm (amit leszokott "csapni" a mikró, hűtő, mosógép combó együttes használata) 32A-re való bővítését. Ez a bővítés minden háztartásnak alanyi jogon és ingyenesen jár, ha kéred.

A szolgáltató alvállalkozójának emberei az előzetesen kapott időpontban meg is jelentek. Kicserélték a villanyoszlopról bejövő betáp vezetéket a megfelelő méretűre. A kapott adatlapot ki kellett töltetnem egy a hálózatunkat 10 évvel ez előtt kiépítő mesterrel. Csak, hogy tudd, az áramszolgáltató csak olyan mester aláírását és bélyegzőjét fogadja el, aki regisztrálva van náluk. Amikor ez is meg volt, jeleztem az alvállalkozónak, aki ezt bejelentette a szolgáltatónál és rögtön kaptam is egy időpontot, hogy mikor jönnek a szolgáltató emberei átvenni az előző csapat munkáját és a cserét elvégezni. Jöttek, kicserélték, leblombázták és máris dupla teljesítménnyel fogyaszthattam az áramot.

Amikor a klímákat letelepítették, akkor jeleztem az áramszolgáltató alvállalkozójának, hogy H tarifát szeretnék. Első mondata azt volt, hogy "hát az nem lesz egyszerű", mert az áramszolgáltató nem igazán rugalmas e tekintetben. Ez persze nem tántorított el attól az elhatározásomtól, hogy télen olcsóbban tudjak fűteni. Hozott nekem adatközlő papírokat, lefényképezte a mérőszekrényt, és kérte ha kitöltöttem keressem újra. Azért azt hozzátette, hogy lehet, hogy a mérőszekrény nagyságát nem fogadják el a szolgáltatónál és akkor ki kell a kerítés vonalába tenni (ha úgy határoznak) és az 180e Ft-nál kezdődik. Ennek azért olyan nagyon nem örültem. Ez pont egy olyan időszakban volt, amikor vagy 2 hétig nem jutottam oda, hogy leüljek és átnézzem, kitöltsem stb.

A H tarifa használatát, csak olyan klímák, hőszivattyúk esetében biztosítják amelyek jósági vagy COP értéke 3 vagy a feletti. Tehát a klíma vásárlásakor érdemes ezt a mutatót is figyelni, ha a H tarifát szeretnéd igénybe venni.

Mikor megvoltam a szükséges papírokkal, azokat e-mailben visszaküldtem, Ő ezen adatok alapján írta meg az igénylőt az áramszolgáltató felé. Kellett a klímák típusa nem csak a márkája, az áram felvételük, mekkora kismegszakítót ajánl a gyártó gépenként, együttes fogyasztásuk stb.

Mindezt beadta és elfogadták. Olyan érzésem volt ekkor, mint aki egy vizes árkot ugrott át úgy, hogy nem esett bele.

Ismét jöttek az alvállalkozó emberei. Mivel a méretlen fővezetékre csatlakoztatják a H tarifa mérőt és 4x10A a kismegszakítók száma (1 klíma 10A), ezért újra kicserélték a bejövő fővezetéket és a tetőn, a tartó fémrudat. Behúzták a szekrénybe a vezetékeket és közben rákérdeztem a mérő hollétére. A válasz egyenes és érthető volt..."azt nem mi szereljük fel" ez csalódás volt. Elmondták, hogy (és még az nap) jönnek a szolgáltató emberei ezt a munkát átvenni. Ez megtörtént, órákat cseréltek, blombáztak, de a mérőt ők sem hozták. Kérdésemre közölték, hogy itt egy papír és azzal a villanyszerelővel töltessem ki aki csinálta 10 éve a rendszert és regisztrálva van az áramszolgáltatónál. Ezt a kitöltött, lebélyegzett lapot annak az embernek adjam majd oda aki a H tarifás mérőt hozza és felszereli. Viszont kérték azt is, hogy kerítsek egy villanyszerelőt aki a gépektől a szekrényig elhúzza a kábeleket és be is köti azok végét a gépekbe. Valamint egy kismegszakítóknak rendszeresített dobozt beszerel a mérőszekrénybe. Ááá ilyen nincs...

Telefonon megkerestem egy villanyszerelőt aki ígérte, hogy eljön és felméri a terepet, összeírja az anyagszükségletet. A megbeszélt napon, időben nem jött. Hívtam, de nem fogadta a hívásomat. Írtam egy sms-t, amiben emlékeztettem a megbeszéltekre. Még az nap hívott is sűrű elnézések közepette javasolt egy másik időpontot. Félbeszakítva elsoroltam neki (mert már teljesen kiműveltem magam ebben a témában is), hogy mennyi méter kábelt és milyet valamint egy 4 kismegszakítónak való dobozt hozzon. Felesleges ezzel az időt húzni, hogy felméri azt amit elmondtam neki az anyagot illetően. Jó, akkor adott időpontot, hogy mikor jönnének ezt a munkát elvégezni. Mikor ígérte nem jöttek, de felhívott, hogy a következő napon itt lesznek. És megjöttek! Délig tartott a nagy lendület, mivel a kollégáját haza kellett vinnie, mert az délutános a főállású munkahelyén. Semmi gond gondoltam, majd ebéd után jön és befejezi. Ezt is ígérte. Nem jött vissza, hogy befejezze a munkát. Felhívott, hogy másnap jönnek, de másnap sem jöttek. Nem vagyok vallásos, de már "imádkoztam", hogy végre elkészüljön ez a munka.

Hívtam, de nem fogadta a hívásomat ezért egy "lélekre ható" sms-t írtam neki még este. Másnap azonnal keresett. Volt egy kis "csitt-csatt rózsám" a telefonban, minek hatására eljöttek és befejezték a munkát. Ez a művelet 33.000 ft-ba került.

Jeleztem a munka elkészültét a szolgáltató alvállalkozójának, aki azt mondta, hogy a héten nem dolgozik az az ember aki a központban időpontot tudna adni és a vihar utáni kármentesítés miatt nincs ember sem, aki ezt megcsinálná. Hívjam a következő héten hétfőn és bejelenti. Hívtam a következő héten hétfőn és azt kérdezte, hogy van már szerződésem erre a szolgáltatásra? Értetlenül álltam a kérdés előtt, mivel még az nap mikor kézhez kaptam, aláírva vissza is küldtem. Kiderült, hogy a szolgáltatóm azért nem tett még semmit, mert nem találják a szerződésemet. Kérték küldjem el e-mailben a dokumentumot és jelezték, hogy a következő héten csütörtökön jönnek beszerelni a hőn áhított H tarifa mérőt.

Eljött a várt csütörtök és úgy 10 óra körül meg is jelent két ember a szolgáltató részéről. Az egyik amint feljött az udvarra, rögtön, a lehetséges "buktatókat" kezdte kérdésekben sorolni. Minden, de tényleg minden kérdésére tudtam pozitív választ adni és láttam rajta, ahogy kezdtek elfogyni a kérdései/kifogásai, úgy ment "össze" az ember. 

Szinte éreztem a gondolatait, amik a következők lehettek: "Beszarás, itt aztán minden kész van. A f...om tele van, muszáj dolgoznom. Pedig, ha egy apró dolog nem lenne meg az előírásnak megfelelően, már mehettünk volna tovább."

Lényeg, hogy felszerelték a mérőt.

Viszont a gépek nem voltak rákötve a már kihúzott kábelekre, így kellett hívnom újra a villanyszerelőt, hogy kösse rá a klímákat a hálózatra. Meglepetésemre ezért nem kért semmit.

Nagy vonalakban elmondták, hogy mi mit jelent az órán és, hogy ebből a sok infóból igazán kettő dolog lesz fontos nekem. Időt is mutat az óra de egyenlőre még azt nem állították be a központban. Nem tudom foglalkozik e ezzel valaki ennél a cégnél, mert más témával kapcsolatban (de már a beszerelés után) hívtam a 0-24 ügyfélszolgálatot. A hívásomat egész gyorsan fogadták. Ami viszont ledöbbentett, hogy a kérésemre/kérdésemre az volt az útbaigazítás, hogy lediktáltak egy emailcímet és oda írjam meg a bánatomat. A válasznak egy igen vagy egy nem is megfelelt volna, de oké így kérik, így teszek. Már egy hete nem válaszolta meg senki a levelemet...

Ma felhívtak a Nemzeti Közműtől és valami elképesztően kedvesen, kellő alázattal megválaszolták az e-mailben feltett kérdéseimet. Sőt annál sokkal többet is. Na ezt így kellene minden szolgáltatónak. Vagy legalábbis jó lenne, ha ilyen emberek dolgoznának az ügyfélszolgálatokon, a szolgáltató cégeknél.

Tökéletesen működik a mérő, a klímák pedig nagyon kedvezően fogyasztanak.

Következő bejegyzés: Első 7 nap fogyasztási adat és költség

A bejegyzés trackback címe:

https://olcsofutes.blog.hu/api/trackback/id/tr8613706762

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: H tarifát igényeltem 2018.05.06. 00:11:49

H tarifát igényeltem Olvastam erről a H tarifáról egyszer, miközben a légkondikat kerestem. Mivel nem mélyedtem bele a cikkbe, így az elnevezésén és, hogy egy kedvezőbb áru tarifa... mást nem tudtam róla.Oké, kedvezőbb, de mennyivel és milyen feltétel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imu73 2019.10.16. 02:06:52

Üdv! A végén mennyiben àllt meg a h tarifa beszerelése? Mérő óràval , dobozzal, munka díjjal .

olcsónfűtök 2019.10.16. 02:23:22

@imu73: Mivel a "H" tarifás mérőóra belefért a már meglévő óraszekrénybe, így az áramszolgáltatónak nem kellett semmit sem fizetnem. A saját villanyszerelőmnek fizettem 33000 Ft-ot a kiépítésért és a bekötésért. Ennyi volt a "H" tarifa kiépítésének költsége.